Logowanie | Rejestracja


Zaloguj się

Nazwa użytkownika:   Hasło:   Loguj mnie automatycznie  
Dzisiaj jest śr paź 23, 2019 11:49 am

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]





Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość

Offline
Post: czw mar 11, 2010 10:02 pm 
Rozwojówka
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 15, 2010 2:19 pm
Posty: 115
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Stypulacje Single Match


Empty Arena – odbywa się bez publiczności, jedynymi obecnymi podczas tego meczu są wrestlerzy, sędzia i kamerzysta. Walka zostaje opublikowana w późniejszym czasie.

Falls Count Anywhere – w tym typie meczu submissions oraz pinfalls mogą być zaliczone w każdym miejscu, a nie tylko w ringu jak zwykle bywa. Nie obowiązuje zasada countout, jak również (choć nie zawsze) DQ.

Flag (Capture The Flag) – dwie flagi są zawieszone na masztach przy przeciwnych sobie narożnikach. Wygrywa ten wrestler/drużyna, który pierwszy przejmie flagę przeciwnika i zawiesi ją na swoim maszcie obok własnej flagi. Istnieje wariant z hymnem – do każdej flagi jest przypisany hymn państwa lub drużyny, który jest odegrany po zwycięstwie jednej ze stron.

Handicap – są to wszystkie mecze, w których jedna ze stron ma przewagę liczebną w zawodnikach np. 1vs2, 1vs3, 2vs3.

Iron Man – zawodnicy mają określony czas, w którym to muszą jak najwięcej razy odliczyć przeciwnika np. poprzez submission, DQ, countout, pinfall lub nokaut. Wygrywa oczywiście zawodnik, który dokonał tego najwięcej razy.

Lumberjack – jest to normalny pojedynek z tym, że ring otacza grupa wrestlerów nie zaliczana do samej walki. Ich zadaniem jest pilnowanie by walczący nie uciekli z ringu. Gdy jeden z nich opuści ring oni zmuszają go do powrotu. Zwykle dzielą się na heel’i i face i atakują faworytów przeciwnej grupy gdy tamci wypadną z ringu. Zdarza się, że przeszkadzają w walce. Tak zwana odmiana „kanadyjska” dodaje grupie wrestlerów skórzane paski do bicia.

[Move] – tutaj wygrywa wrestler, który jako pierwszy wykona wcześniej określony w zasadach chwyt lub akcję. Często tym ruchem jest akcja kończąca obydwóch zawodników – przegranemu zabrania się później dalszego używania danej akcji. Mecz przyjmuje nazwę akcji, która została wyznaczona do wykonania np. Chokeslam Challenge lub Bodyslam Match.

X Rules – jest to mecz, w którym warunki i zasady proponuje jeden z zawodników (najczęściej heel) i tym samym daje sobie przewagę.

Scaffold – mecz tego typu odbywa się w części lub w całości na rusztowaniu rozwieszonym nad ringiem. Kończy się w jeden z dwóch sposobów: wrestler zrzuca przeciwnika z rusztowania i ten upada na ring lub zrywa flagę po przeciwnej stronie rusztowania i przynosi ją na swoją stronę. Bardzo popularną odmianą scaffold match’u był Elevation X federacji TNA – rusztowanie miało kształt litery X i przegrywało się tylko poprzez upadek z rusztowania.

Special referee – zawodowego sędziego zastępuje wrestler, manager lub ktoś inny głównie z intencją dania przewagi jednej ze stron i podwyższenia dramatyzmu. Istnieje odmiana Special Outside Referee – wybrana osoba stoi poza ringiem i pilnuje by ktoś nie przerwał walki.

Strip – są dwa rodzaje meczu, w którym nie wygrywa się poprzez pinfall czy submission ale poprzez rozebranie przeciwnika:
*Bra and Panties Match – rozgrywany pomiędzy kobietami do czasu gdy któraś z nich nie rozbierze przeciwniczki do biustonosza i majtek.
*Tuxedo Match – rozgrywany między mężczyznami ubranymi w marynarki. Wygrywa wrestler, który pierwszy pozbawi marynarki przeciwnika.

Two Out Of Three Falls – jest to seria pojedynków, w której wygrywa wrestler/tag team zwyciężający w dwóch z trzech pojedynków. Istnieje wariant Best of Seven Series z siedmioma pojedynkami.


Hardcore


Mecze pod nazwą hardcore kryją brak podstawowych zasad jak np. DQ, countout czy też pinfall. Wszystko zależy od rodzaju meczu. Zawodnicy nie są krępowani obowiązkiem pobytu w ringu, mogą używać przedmiotów do walki, ale szczegóły poniżej.

Clockwork Orange House of Fun – typ meczu wymyślony przez Raven’a z federacji TNA. Z jednej strony ringu jest przymocowana metalowa siatka do której z kolei są przymocowane za pomocą łańcuchów przeróżne „zabawki”.

Fans Bring the Weapons – w tym meczu wszystkie przedmioty pomocne w ataku przynoszą fani. Niektóre z nich mogą już od początku meczu znajdować się na ringu. Typ spopularyzowany przez ECW.

First Blood – wygrywa wrestler, który jako pierwszy zrani przeciwnika do tego stopnia, że pojawi się krew. W odmianie Sadistic Madness dodatkowo wymaga się pinfall’u. Z kolei w Doomsday Chamber of Blood zawodnicy zamknięci są w klatce z kolczatką oplatającą jej górny obwód.

Hard Ten – typ wymyślony przez federację TNA, polega na przyznawaniu punktów za każdy atak przeciwnika bronią. Wygrywa zawodnik, który uzyska 10 punktów i będzie miał dwa punkty przewagi nad oponentem. Każde uderzenie przedmiotem jest warte punkt, atak z użyciem stołu wart jest pięć punktów.

Last Man Standing – jedyną drogą do wygrania tego pojedynku jest nokaut przeciwnika. Powalony wrestler zostaje uznany za znokautowego gdy sędzia doliczy do 10, a on nie powstanie lub nie podniesie obydwóch kolan z maty.

Light tube Deathmatch – typ meczu, w którym zawodnik przed odliczeniem oponenta wpycha go lub wrzuca na jarzeniówki.

No Countout – standardowy mecz bez odliczania do 10 lub 20 gdy zawodnik leży lub znajduje się poza ringiem.

No DQ (No Holds Barred) – żaden z zawodników nie podlega dyskwalifikacji, można używać broni, dozwolone jest ingerowanie w walkę nie podlegających jej osób. Różni się od standardowego hardcore match’u tym, że odliczanie musi być wykonane w ringu, często także aktywna pozostaje zasada countout.

Barbed Wire Massacre – zwykłe liny ringowe zastępuje drut kolczasty.

Taipei Deathmatch – przed rozpoczęciem walki pięści zawodników maczane są w kleju a po chwili w pokruszonym szkle. Zaschnięta skorupa tworzy naprawdę krwionośną broń

Texas Death – w tym typie meczu nie ma countout’ów, submissions oraz dyskwalifikacji. Celem meczu jest powalenie przeciwnika i odliczenie pinfall, potem ofiara ma 10 sekund na powstanie i dalszą walkę, jeśli nie wstanie – przegrywa.

Unsanctioned Match – mecz, w którym federacja zostawią wolną rękę zawodnikom i nie bierze odpowiedzialności za to jak daleko się posuną ani o ich bezpieczeństwo. Przykłady walk to: Triple H vs. Shawn Michaels na SummerSlam (2002), Chris Jericho vs. Shawn Michaels na Unforgiven (2008) i Shane McMahon vs. Randy Orton na Raw (2009).

10,000 Thumbtacks – wygrywa zawodnik, który rzuci przeciwnika na 10000 rozsypanych pinezek.


Mecze Warunkowe


W profesjonalnym wrestlingu każdy mecz opowiada jakąś historię i rozwija fabułę, a w szczególności typ meczy warunkowych. Są to walki z określoną czynnością, której dokonać musi przegrany np. opuszczenie federacji.

Last Chance (Do or Die Match) – jest to walka o tytuł mistrzowski z warunkiem, że jeżeli ubiegający się o tytuł przegra, nie będzie mógł kolejny raz o niego walczyć dopóki nie zmieni się właściciel mistrzowskiego pasa.

Loser Leaves Town – nazywa się tak każdą walkę, w której przegrany musi opuścić roster lub federację. Mecze tego typu najczęściej pojawiają się w okolicach zbliżającego się draftu.

Luchas de Apuestas – są to mecze w których walka toczy się o wcześniej wstawione przez zawodników fanty lub zerwanie maski. Przegrany musi oddać wniesiony fant, zdjąć maske lub ogolić się na łyso. Istnieje wariant, gdy fantami są osoby. W Meksyku przegranie maski lub ścięcie włosów po takiej walce jest jednoznaczne z utratą gimmicka.

Retirement Match – oznacza to samo co Loser Leaves Town z tym, że często dotyczy on jednej strony walczącej czyli np. zawodnik A gdy wygra zostaje, a gdy przegra musi opuścić federacje; zawodnik B gdy wygra A opuszcza federacje, jeśli przegra nie czekają go żadne konsekwencje. Najczęściej rozgrywa się tą walkę gdy wrestler-legenda ma zakończyć karierę np. walka Ric’a Flair’a z Shawn’em Michaels’em na Wrestlemanii XXIV.

Spin the Wheel, Make the Deal – znany także jako Raw Roulette, nie jest meczem samym w sobie lecz losowaniem, w którym wybiera się np typ walki wieczoru, lub typ walki między za chwilę mającymi zmierzyć się zawodnikami.


Nietypowe Lokacje


Gdy większość meczy ma miejsce w ringu, są jednak takie, które mają bardziej egzotyczne środowisko. Mogą zacząć się w ringu, a zakończyć w miejscu wymienionym w nazwie. Prowadzone są oczywiście na zasadach hardcore.

Bar Room Brawl – bitwa z wieloma uczestnikami prowadzona w barze. Podczas walki zawodnicy pobudzają się poprzez picie barowych trunków, tzw. ostatni żywy wygrywa. Eliminacja przeciwników odbywa się poprzez pinfall albo submission. Istnieje wariant 1vs1.

Boiler Room Brawl – walka rozpoczyna się w kotłowni (parowni), a zwycięzcą zostaje wrestler, który pierwszy się z niej wydostanie. Zdarza się, że dodatkowo musi dotrzeć na ring i otrzymać jakiś przedmiot od sędziego by zaliczyć zwycięstwo.

Parking Lot Brawl – dwa rodzaje meczy mają miejsce na parkingu: Parking Lot Brawl oraz Iron Circle Match. Właściwie znaczą to samo, dwóch wrestlerów walczy na parkingu, z tym, że w Iron Circle otaczają ich samochody z włączonymi światłami tworząc koło. W PLB walka toczy się po całym parkingu.


Walki z bronią


Crazy 8 – typ meczu zarezerwowany dla Pro Wrestling Unplugged, nad ringiem jest rozwieszone rusztowanie, na czubku wisi pas mistrzowski. Po jednej stronie ringu przymocowana jest ściana z stalowej siatki, na ringu stoją 2 trampoliny oraz zwisa huśtawka. Wygrywa ten kto pierwszy zerwie pas.

Ladder Match – zwykle w tym meczu coś cennego (pas, walizka) jest zawieszone nad ringiem poza zasięgiem zawodników i jedyną drogą by to zdobyć jest wspięcie się po drabinie. Federacja WWE co roku serwuje nam Ladder Match na Wrestlemanii w postaci Money in the Bank.

King of the Mountain – rozgrywany identycznie jak Ladder Match z różnicą, że do zdobycia jest pas mistrzowski, ale można go zerwać dopiero gdy zaliczy się pinfall lub submission (pinn’ować można nie tylko w ringu). Zawodnik odliczony udaje się w specjalne miejsce gdzie przebywa 2 minuty.

TLC (tables, ladders and chairs match) – odmiana Ladder match’u gdzie dodatkowo legalnymi broniami są krzesła i stoły.

(object) on Pole – miejsce object zastępuje nazwa przedmiotu, który jest przymocowany do tyczki umieszczonej w jednym z czterech narożników. Zdobycie owego przedmiotu przez zawodnika nie oznacza końca rozgrywki – może go po prostu użyć do walki. Mimo iż mecz jest na zasadzie no-dq to jedyną legalną bronią jest właśnie ta z tyczki. Istnieją przeróżne warianty (object) on Pole gdzie tyczek może być więcej a np. użycie wyznaczonej broni oznaczać będzie zwycięstwo.

Feast or Fired – bardzo ciekawy typ meczu proponowany przez TNA. Do 4 z 6 narożników ringu przymocowane są tyczki a do nich z kolei walizki. W walce bierze udział duża grupa zawodników, którzy próbują zdjąć walizki. Zdjęcie walizki i dotknięcie obiema stopami podłoża wyznacza 4 zwycięzców. A w walizkach ukryte są:

- TNA World Heavyweight Championship title shot
- TNA X Division Championship title shot
- TNA World Tag Team Championship title shot
- napis FIRED! co oznacza wyrzucenie z federacji

Przed otwarciem walizek zawodnicy mają możliwość wymiany ich między sobą.


Strap Match – znany pod wieloma nazwami jak i mający wiele wariantów mecz, w którym przeciwnicy połączeni są skórzanym paskiem przywiązanym do rąk lub nóg. Najbardziej znanym sposobem ukończenia walki jest dotknięcie przez zawodnika wszystkich 4 narożników bez zatrzymywania się. Można wygrać także przez pinfall. Submissons i podduszenie paskiem jest zakazane.

Tables – by wygrać, wrestler musi w dowolny sposób umieścić przeciwnika na stole i zaatakować go tak, by stół się złamał. By akcja została zaliczona nie może do tego dojść przez przypadek, musi to być zamierzone działanie. Istnieje wariant z podpalonymi stołami – Flaming Table.

Taped Fist – wrestlerzy mają pozwolenie na owinięcie taśmą lub bandażem dłoni przez co ciosy są silniejsze a kostki nie ulegają uszkodzeniu.


Pojemniki


Podczas niektórych walk obok ringu stoi jakiś pojemnik a zadaniem wrestlera jest wrzucenie do niego oponenta. Wiele z tych meczy przybiera nazwę w zależności od pojemnika jak np. Ambulance Match czy Casket Match. Rządzą się zasadami hardcore i mogą być rozgrywane dowolną ilością zawodników. Przykładowe pojemniki (i nie tylko) używane w tych meczach: trumna ( kojarzona oczywiście z Undertaker’em ), ambulans, kubeł na śmieci, karawan (Last Ride Match), kaftan bezpieczeństwa oraz nosze. Zaliczany do tego typu meczy jest Buried Alive Match, w którym za cel obrane jest zakopanie przeciwnika w nawiezionym do areny piachu.



----------
Autor: Hampel. Zakaz kopiowania bez zgody.
Żródło: http://www.wikipedia.org/

_________________
[center]Obrazek
[/center]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  


cron Powered by phpBB © 2007 phpBB Group